piątek, 13 kwietnia 2012

노래 음악 - czyli posłuchajmy trochę koreańskiej muzy

Dzisiaj tak szybciutko tylko napiszę o muzyce koreańskiej, a konkretnie o zjawisku zwanym K - Pop (Korean Pop). Cały dzień słuchałam muzyki i tak mnie nastroiło żeby trochę przybliżyć najnowszych hitów i wykonawców, którzy obecnie są na topie na półwyspie.

Nie jestem jakąś wielką fanką pop'u w żadnym wykonaniu, polskim czy koreańskim, ale kiedy zobaczyłam jak tutaj to wygląda to po prostu nie mogłam oderwać oczu od teledysków i pomysłów na wyróżnienie się z tłumu ;)

Nie oceniam tutaj absolutnie wokalu, teledysków ani tego wszystkiego jak to wygląda. Szczerze mówiąc to chyba jestem nawet pod wrażeniem, że można coś takiego stworzyć.

Przechodząc do rzeczy.....

To pierwsza piosenka jaka mi się spodobała po przybyciu do Seulu. Wciąż ją słychać w wielu sklepach, barach, restauracjach. Dziewczyny są dość mocno krytykowane za swój styl. Większość moich koreańskich znajomych mówi, że ich nie lubi, ale ich piosenki wszyscy znają, więc im tak do końca nie wierzę ;)

2NE1 - I AM THE BEST

A tutaj ich kolejna piosenka. Za to teledysk utrzymany w zupełnie innym stylu - anime.

2NE1 - I HATE YOU

Do tej piosenki za to uczyłam się układu tanecznego - nie zgadniecie gdzie....? Tak, na treningach taekwondo, gdzie czasami Masterzy starają się nas nauczyć też tańczyć ;)  Do tej pory go nie ogarnęłam, stanowczo za trudny i za dużo kroczków i małych elementów. Co nie przeszkadza absolutnie Koreańczykom wykonywać go perfekcyjnie ;)

T-ARA - ROLY POLY

Dziewczyny mają tendencję do tworzenia małych filmów, zamiast teledysków. Zatrudniają najpopularniejszych aktorów do odgrywania ról i same również bawią się aktorsko. W sumie nigdy nie wiadomo kiedy kierunek kariery zmieni tor ;) Tutaj 2 małe arcydzieła w ich wykonaniu.

T-ARA - CRY CRY

T-ARA - LOVEY DOVEY

Kolejny Girls Band - jest ich tutaj trochę ;) Ta piosenka też od początku mojego pobytu mi tu towarzyszy, w wielu miejscach. Do tej piosenki też uczyłam się na taekwondo układu, ale oczywiście również go nie ogarnęłam ;) nie wiem jakim cudem ogarniam taekwondo ;)

SISTAR - SO COOL

A teraz dla odmiany Boys Band. Bardzo ostatnio przeze mnie lubiany. Teledysk wyczesany, baaaardzo kolorowo i trochę nietypowo jak na chłopaków............eeeeee......wcale ze nie przecież jesteśmy w Korei :)

BIG BANG - FANTASTIC BABY

Za to ta wykonawczyni zawsze poprawia mi nastrój. Z rana idealna do posłuchania :)

KARA - STEP

Za to teraz jedna z piękniejszych ballad jakie tu słyszałam. Kochanie, wyłącz telewizor i choć do mnie, w me ramiona :) romantyczna....jak najbardziej :) Teledysk jak na koreańskie standardy, bardzo ubogi, za to uważam że bardzo fajny i z pomysłem.

LEESSANG - TURN OFF THE TV

Za to ta piosenka, przypomina mi szalone lata '90, chyba przez swoją muzykę :)

유재석 Yoo JaeSuk & 이적 Lee Juk - Apgujeong's Nallary

Ojjj tak dziewczyny wiedzą co śpiewają. Lato w Korei jest trudne do zniesienia z powodu ogromnego upału + duża wilgotność. Na samo wspomnienie aż mnie ciarki przechodzą, a to już nie długo....Nie wiem jak to przeżyję.....

에프엑스 - HOT SUMMER

A teraz nie pop, a house. Ale muzyczka bardzo fajna i o ile się orientuję nie koreańska. Ale również tutaj bardzo popularna, zapewne ze względu na rytm piosenki. Dobra do ćwiczeń, polecam :)

Christian Marchi & Paolo Sandrini - I Got My Eye On You

Ten zespół, na tyle na ile ostatnio widziałam, zaczyna szturm na USA. W sumie mają szansę, tylko muszą podszkolić język, bo nawet ja miałam spory problem czasami z odróżnieniem jaki to język ;) poza tym w teledysku mały akcencik rozrywkowy, całkiem dobry......i życiowy (?) ;P

WONDER GIRLS - NOBODY

Taki mój mały subiektywny przegląd tylko kropli w morzu koreańskiej muzyki. To jedne z moich ulubionych piosenek, które na zawsze będą mi się kojarzyły z pobytem tutaj i z rozrzewnieniem jeszcze nie raz będę ich sobie słuchać.

* wszystkie zamieszczone utwory, zostały znalezione dzięki serwisowi YouTuBe :)

2 komentarze:

  1. K-pop jest uzależniający... Odkąd zaczęłam uczyć się koreańskiego nie mogę się od tej muzyki oderwać, a od dziecka słucham metalu xD Nie lubię 2ne1, za to kocham SNSD czyli Girls' Generation :) Ta muzyka ma w sobie coś tak pociesznego, od razu jak ją usłyszysz poprawia ci się humor :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie uzależnia :) ma w sobie magnes, chyba przez to że po prostu jest miła dla ucha, a brzmienie ma bardzo energetyczne :)

    OdpowiedzUsuń